jueves, 8 de abril de 2010

EIVISSA!! BTT.

El dia 31 a les 23h, embarquem al ferry que ens durà cap a l'Illa d'Eivissa.
La Fernanda, ens deixa al port de Barcelona amb les 3 bicicletes Giant i el kayak doble, Sipre Millenium.
Marxem els tres germans, a fer el que serà la nostra primera aventura junts. L'Eloi i en Marc, ja han fet alguna cosa junts, però jo (Arnau) fins a dia d'avui no havia pogut compartir amb ells cap sortida de varis dies.
Eivissa, és una illa més aviat coneguda per les seves discoteques, i per la festa que hi ha a l'estiu. Però ara per Setmana Santa, aquest ambient, no existeix, gràcies a que discoteques com Amnesia, Space, Eden .. o moltes d'altres, romanen tancades.
L'altre cosa que ve al cap quan parles d'Eivissa, és l'ambient Hippie que hi va regnar als anys 70-80.
Ara ja gairebé desaparegut. Tot i que encara queden alguns d'aquells joves, dedicats a les artesanies i a vendre-les en mercats populars.
Nosaltres hi hem vingut per disfrutar d'uns dies de bici de muntanya.
Durant aquests dies, 1 a 4 d'Abril, es porta a terme la Volta a Eivissa en btt. Aquest any, és a més el seu 10º aniversari.
En acabar, aprofitaré per fer juntament amb la Fê la volta a Eivissa i Formentera amb el kayak (per això duia el kayak en el ferry...)
És un kayak doble de mar, que ja hem provat en varies sortides de 2 dies. És molt ràpid, i esperem que això ens ajudi a poder fer la volta en els 4 dies que té lliures la Fê. La volta per mar, hem calculat que te uns 250 kms... així que si la volem fer, necessitem fer tirades de 60-70kms diaris.

El viatge amb ferry, es tranquil en quant a la mar, però no massa en quant a l'ambient al baixell.
A la sala de butaques on ens instal.lem, després de ser desallotjats d'una altra sala molt més adient als nostres interessos... dormir estirats als sofas..., hi ha un individu que no deixa ni dormir a l'Eloi!!
Aquest individu, té una extranya habilitat per produir uns sons bastant desagradables, com a mínim segons l'opinió de la gran majoria de gent que està a la sala, durant tota la nit... Això es veu reflectit, pels varis comentaris de la gent durant la nit, i per les cares de la mateixa gent al matí següent al baixar del ferry.

"Dormint" al ferry, entre butaques.

Dia 1, dijous:
Per sort (?) a partir de les 6h del matí, els altaveus del ferry, comencen a fer sonar un so suficientment agut com per despertar a tothom. A més ens conviden a passar pel restaurant on es pot esmorzar!! que be!! Llàstima que s'ha de pagar.
Per sort, hem coincidit al baixell amb uns ex-companys d'escola d'en Marc. En Gerard i en Joël. I dic per sort perquè resulta que ells han vingut amb un cotxe... i un cotxe gros... i amb barres per poder portar coses dalt del cotxe... ja aneu entenent pqrque estic tant content, oi?
I així va ser com va quedar solucionat un dels enigmes més grans d'aquesta sortida... com anar des del port d'Eivissa fins a Sant Antoni de Portmany amb el kayak i la bici. Total 17kms...

Jo portava un carro de transport per kayaks, però fer els 17kms que separen Eivissa de Sant Antoni de Portmany, amb el kayak lligat a la bici... haguès estat prou divertit!! o no!?

La tarda passa ràpida entre migdiada, visita al poble, vista de la posta de sol...

els fotògrafs, quedem embadalits...

molt bonica per cert, despés a sopar i dormir.

Dia 2, divendres:
Ens llevem tard. Tothom estava cansat després de la nit al baixell, i hem dormit unes 8-9h.
L'esmorzar ens deixa ben tips i preparats per l'etapa d'avui.
Ens reunim davant l'hotel, que és on hi ha la botiga i on gaurdem les bicis. D'allí sortim direcció Eivissa, que és d'on realment surt l'etapa d'avui.

Portem 15kms...

La sortida a tope de gent... som 900 inscrits!!!

L'etapa d'avui no és cronometrada, i en principi es realitza en un ambient relaxat. Tot i que com sempre hi ha qui no diferencia massa una cosa de l'altra.
Ens ho passem be tots tres junts. Ens mantenim junts durant tot el recorregut.

En arribar a Santa Gertrudis, ens espera un bon dinar amb amanida, pasta, lassanya vegetal...

La tornada a Sant Antoni de Portmany, són 15kms de mes, si els sumem als 15 d'anar a Eivissa, els 35 de la volta i els 15 de la tornada... sumen uns 65kms. Que per ser el primer dia... no està gens malament.
En arribar dutxa per nosaltres i per les bicis. Una passejada, i ja torna tocar enfilar-se a les bicis.
Mentre anem a la sortida de la següent etapa, passem pel Cafè del Mar. El primer de tots els que hi ha ara arreu del mòn. Ja sabeu, un local vora el mar, amb boniques vistes, i ambient relaxat acompanyat de música chilout.

Allí s'hi reuneix una gran quantitat de gent cada cap vespre per veure una bonica posta de sol sobre el mar.

Avui com no n'hem tingut prou, ens apuntem a la volta nocturna. Que traduit en kms per les cames, són 22.

Trigàrem unes dues hores o més, ja que una persona es va perdre, i ens van tenir uns 25 minuts parats.

Sopem a l'hotel mateix. Ja ho teniem aparaulat, doncs ens feia por no trobar res obert. No sabiem a quina hora acabariem.

Dia 3, dissabte:
El dia d'avui es presenta com el més divertit. Tenim una etapa de 66kms i d'ells 48 cronometrats.
Avui ens hem llevat més d'hora per poder esmorzar i no sortir amb l'estòmac plè.
Cada matí, ens toca signar conforme sortim a fer l'etapa. Com al Tour de França baja!
Avui en Gerard i en Joël, han pogut provar les TREK de carbò.
Durant els dies que dura la volta, es poden demanar, i te les deixen provar tot un dia. Sòn gairebe les tope de gama!! Un luxe tu.

Cada dia som els primers a firmar, per així no haver de fer cua... que no ens agrada.
Preferim estar més tranquilets... fent estiraments per exemple.

La sortida és neutralitzada fins el km 5.5 i d'allí comencem els 48 "peu a baix".

2º sortida!, aquesta ja de veritat!!

Són 4 pujades dures, d'aquelles de "coroinha" com diuen a Brasil, plat petit que en diem a Catalunya, o maricona com en diuen a Galicia!! de fet una de les últimes pujades el rellotge m'ha donat un 30% de pendent!!
Ens hem tornat a reunir a pocs quilòmetres de l'arribada del tram cronometrat. Allí hi havia menjar i beure. A més de bon amient entre els companys de ruta-crono.
D'allí hem anat fins a Sant Josep,on ens esperava un entrepà i un xic de fruita. Hem estat esperant que arribessin en Gerard i en Joël. Patiem un xic per en Joël, però ens ha deixat a tots parats quan ha arribat tot somrient. I tot gràcies a un "gel del poder"!!! No n'havia provat mai cap i n'ha quedat encantat!!

Al final doncs, tots ben contents amb l'etapa, i el recorregut. Amb l'esforç realitzat, i amb la companyia durant la "crono".
De debo que les anècdotes han estat del més distret d'escoltar, doncs avui al anar tots separats, tots teniem històries diferents per explicar.
Per tal de posar-nos al dia de les vivències, ens hem anat a relaxar a un altre lloc d'aquests que hi ha per St. Antoni i des d'on es veuen bones postes, tot i que no ha esta el cas d'avui.

No ens podem pas queixar per això.

Diumenge 4, diumenge:
En llevar-nos, ens adonem que ha plogut un xic avui a la nit.
El dia no és pas d'aquells per saltar d'alegria... no be massa de gust pujar a la bici amb el fred i la pluja amenaçant.
Però hi pugem, comencem a pedalar, i finalment, ens trobem amb un dia d'aquells de sol i caloreta.

Unicament el vent, es fa un xic desagradable quan parem.
Avui toca la ruta de les cales de St. Josep de sa Talaia. Per cert precioses.

Les recordava del meu viatge ara ja fa uns anys a Eivissa de cicloturisme.
Al arribar a St.Antoni, hi ha qui ha celebrat el acabar aquests dies de pedalar de forma ben cuiriosa... bany a les fonts públiques.

En arribar, quasi que no he tingut temps per res... la Fernanda ja està de camí cap a St. Antoni, i això vol dir que ja falta poc per començar la volta en kayak a les illes Pitiuses (Eivissa i Formentera).
Fer i desfer maletes, preparar el kayak per la travessa, endreçar la bici.
A les 18h30 més o menys, ens despedim del companys... germans i amics.

Comencem a remar... deixem a la platja, a tots els companys dels últims dies. Eloi, Marc, Gerard i Joël.

Gracies nois per la companyia, les anecdotes viscudes i explicades. I per fer-me riure d'allò més.
A més agraïr-vos l'ajuda en tot.
Portar el kayak cap a St. Antoni, entrar-lo a la piscina,... portar-lo a la platja...
Ja ho recordeu no?
Merci!!

Així doncs, posem rumb a una nova aventura...

LA VOLTA A EIVISSA EN KAYAK!!